مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

خواص زیتون سبز و سیاه؟ زیتون سبز بهتر است یا سیاه؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

تفاوت خواص زیتون سبز و سیاهتفاوت زیتون سبز و سیاهبهترین زیتون ایران در چه شهرهایی کشت می شوند؟قیمت عمده زیتون به چه عواملی بستگی دارد؟راهنمای خرید عمده زیتونمراکز عمده فروشی زیتون شمالخریدی به صرفه و بدون واسطه از نمایندگی فروش زیتون
خواص زیتون سبز و سیاه؟

در ادامه به بررسی خواص زیتون سبز و سیاه به طور مفصل می‌پردازیم و با ارائه اطلاعات دقیق و مفید در ارتباط با تفاوت این دو نوع زیتون، قیمت کلی زیتون در بازار ایران، نحوه خرید صحیح زیتون و دسترسی به باغداران و کشاورزان برای خرید عمده این محصول، شما دوستان عزیز را در راستای مصرف و خرید زیتون راهنمایی خواهیم کرد.

تفاوت خواص زیتون سبز و سیاه

تفاوت خواص زیتون سبز و سیاه

زیتون سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت کمک می‌کنند. علاوه بر این این نوع زیتون منبع خوبی از فیبر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. زیتون سیاه نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. همچنین این محصول منبع خوبی از ویتامین E است که به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند.

برخی از خواص زیتون سبز و سیاه که مشابه هستند:

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • کاهش فشار خون
  • کاهش کلسترول بد خون
  • افزایش کلسترول خوب خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص زیتون سیاه علاوه بر موارد بالا شامل مورد دیگری هم می شود. این نوع زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد که برای تقویت پوست و مو، محافظت از پوست در برابر اشعه های نور خورشید و رشد مو بسیار مفید است.

تفاوت زیتون سبز و سیاه

زیتون سبز بهتر است یا سیاه؟ تفاوت زیتون سبز و سیاه در خواص آن را به طور کامل توضیح دادیم که متوجه شدید از نظر خواص فرق چندای باهم ندارند. تفاوت اصلی زیتون سبز و سیاه در طعم و رنگ آنها می باشد. زیتون سبز نسبت به سیاه دارای طعم بهتری است چرا که زیتون سیاه تلخی بیشتری دارد. اما موردی که باید توجه کنید این است که زیتون سبز دارای نمک فراوانی است، از این رو برای افرادی که فشارخون بالایی دارند، مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.

بیشر افراد این طرز فکر را دارند که تفاوت زیتون سبز و سیاه در میزان رسیدن آنهاست. زیتون سبز زمانی برداشت می‌شود که هنوز نارس است و رنگ سبز دارد. زیتون سیاه زمانی برداشت می‌شود که کاملاً رسیده است و رنگ سیاه دارد. در واقع باید بگوییم که این موضوع کاملاً اشتباه است و این دو زیتون با هم متفاوت اند.

بهترین زیتون ایران در چه شهرهایی کشت می شوند؟

بهترین زیتون ایران در چه شهرهایی کشت می شوند؟

در بین تمامی انواع زیتون ها که شامل زیتون سبز، زرد، بنفش، قرمز و سیاه هستند، زیتون سبز و سیاه، بهترین زیتون ایران شناخته شده اند. زیتون سبز و سیاه برخی از مناطق کشورمان به دلیل مرغوبیت عالی، سالانه در حجم های بسیار بالا به کشورهای خارجی صادر می شوند. خوشبختانه این محصول در گردش بازار اقتصادی کشورمان توانسته جایگاه ویژه ای کسب کند.

برخی از معروف‌ترین انواع زیتون ایران عبارتند از:

  • زیتون سبز مازندران
  • زیتون سیاه گیلان
  • زیتون سبز قزوین
  • زیتون سیاه بوشهر

قیمت عمده زیتون به چه عواملی بستگی دارد؟

به صورت کلی قیمت عمده زیتون به فاکتورهایی بسیاری بستگی دارد که در ادامه به معرفی برخی از این عوامل می‌پردازیم:

  • نوع زیتون (همانطور که گفته شد، قیمت زیتون‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت زیتون سیاه بیشتر از زیتون سبز است.)
  • کیفیت زیتون
  • اندازه زیتون
  • طعم زیتون
  • منطقه کشت زیتون
  • نوع زیتون
  • فصل برداشت زیتون (در فصل برداشت زیتون به دلیل میزان حجم بالای این محصول در بازار، قیمت مناسب تر از فصل های دیگر است.)
  • حجم سفارش عمده

راهنمای خرید عمده زیتون

برای خرید عمده زیتون می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از روش‌های خرید عمده زیتون، مراجعه به مراکز عمده فروشی زیتون است. در این مراکز می‌توانید انواع مختلف زیتون را با قیمت‌های مختلف مشاهده کنید.

روش دیگر خرید عمده زیتون، خرید مستقیم از کشاورزان یا باغداران است. این روش می‌تواند برای کسانی که به دنبال خرید زیتون با قیمت مناسب هستند، گزینه مناسبی باشد.

مراکز عمده فروشی زیتون شمال

مراکز عمده فروشی زیتون شمال

در استان‌های گیلان و زنجان مراکز عمده فروشی زیتون زیادی وجود دارد که انواع مختلف زیتون را به صورت عمده به فروش می‌رسانند. این مراکز معمولاً زیتون را مستقیماً از باغداران و کشاورزان خریداری می‌کنند و در نتیجه قیمت زیتون در این مراکز نسبت به مراکز خرده فروشی بسیار مناسب‌تر است.

واسطه‌ها نقش مهمی در بازار زیتون ایفا می‌کنند. آنها زیتون را از باغداران خریداری می‌کنند و آن را به مراکز عمده فروشی یا خرده فروشی می‌فروشند. واسطه‌ها معمولاً سود قابل توجهی از این کار به دست می‌آورند، پس حواستان به مرکز خریدتان باشد!

خرید مستقیم از باغداران می‌تواند یک راه عالی برای خرید زیتون با قیمت مناسب باشد. با این حال، این روش برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. صاحبان کسب و کاری که با زیتون سروکار دارند، معمولاً نیاز به خرید عمده زیتون دارند. در این صورت، خرید از مراکز عمده فروشی زیتون شمال می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

خریدی به صرفه و بدون واسطه از نمایندگی فروش زیتون

در این مطلب سعی کردیم در مورد تمام جوانب های زیتون از خواص زیتون سبز و سیاه گرفته تا قیمت و نحوه خرید صحیح آن را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

در انتهای این مطلب باید بگوییم که ما یکی از بزرگترین نمایندگان فروش زیتون در ایران هستیم. ما، بازرگانی زیتو مارکت با بیش از ۱۰ سال تجربه در این حوزه در حال فعالیت می باشیم.

قیمت زیتون در نمایندگی ما نسبت به مراکز خرده فروشی مناسب‌تر است که این به دلیل حذف واسطه‌ها در روند خرید و فروش زیتون در بازارهای داخلی می باشد. محصولات متنوع ما اعم از انواع زیتون، روغن زیتون، زیتون پرورده، سیر ترشی هفت ساله و رب انار نه تنها در بازارهای داخلی کشورمان بلکه به صادرکنندگان این محصولات به خارج از کشور هم عرضه می شود.

ما، زیتو مارکت، به مشتریان و تاجران خود اطمینان می‌دهیم که با خرید از نمایندگی ما، خریدی به صرفه و بدون واسطه را تجربه خواهند کرد.

برای برقراری ارتباط با مجموعه ما می توانید با کارشناسان زیتو مارکت تماس بگیرید. همچنین تاجران محترم و خزیداران عمده عزیز می توانند از مشاوره رایگان و تخصصی با افراد خبره تیم ما بهره ببرند و چالش های کسب و کار خود را بازگو کنند و بهترین راهنمایی را دریافت نمایند.

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.