مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

زیتون طارم یا رودبار؟ | کدام بهتر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

بهترین زیتون های ایران را بشناسید!زیتون طارمزیتون رودبارزیتون طارم یا رودبار؟خرید عمده زیتون طارم و رودبار از تولیدکننده
زیتون طارم یا رودبار؟ کدام بهتر است؟

هنگام خرید زیتون، این سوال برای خریداران مطرح می شود که زیتون طارم یا رودبار؟ کدام را بخرم؟ زیتون انواع مختلفی دارد و در مناطق مختلف با آب و هوای متفاوتی کشت می شود. از این رو، هر کدام از این زیتون ها دارای خصوصیات ظاهری و باطنی خاصی هستند و هنگام خرید زیتون، باید به این نکات دقت های لازم را داشته باشید. به طور مثال؛ زیتون طارم و رودبار دو نمونه از زیتون های پرطرفدار و پرفروش در ایران بوده و افراد سعی در خرید نمونه های اصل این زیتون ها دارند. اما اگر شما به تازگی می خواهید مصرف زیتون را در رژیم غذایی خود جای دهید، اما نمی دانید که زیتون طارم را خریداری کنید یا زیتون رودبار، حتما این مقاله از زیتو مارکت را به دقت مطالعه کنید. زیرا قرار است در این مقاله، به طور مفصل در مورد زیتون طارم و رودبار و تفاوت های آنها توضیحاتی را ارائه دهیم و شما را در خرید محصولی مناسب و با کیفیت، راهنمایی کنیم.

بهترین زیتون های ایران را بشناسید!

زیتون طارم یا رودبار؟

همانطور که گفته شد، زیتون انواع مختلفی داشته و در مناطق مختلفی از ایران کشت می شود. به طور کلی، درخت زیتون گونه های بسیاری دارد و در مناطقی از کشور که آب و هوای گرم و خشک دارند، کاشته می شود. به همین دلیل، اکثر مناطق ایران مناسب کاشت درخت زیتون خواهند بود. زیتون طارم و رودبار نیز از رایج ترین نمونه های زیتون در ایران بوده و در مناطق طارم و رودبار کشت می شوند.  بنابراین، برای بررسی و پاسخ به سوال زیتون طارم یا رودبار؟ باید ابتدا هر کدام از این زیتون ها را از لحاظ خصوصیات آنها بررسی کرده تا در نهایت به یک نتیجه کلی و منطقی برسیم.

زیتون طارم

در واقع بهترین زیتون ایران از لحاظ کیفیت و طعم، متعلق به منطقه طارم است. به همین دلیل، بیشترین میزان کشت زیتون در منطقه طارم انجام می شود تا جایی که لقب “سرزمین زیتون ایران” را به خود اختصاص داده است. نه تنها زیتون، بلکه بهترین روغن زیتون نیز در منطقه طارم یافت می شود. زیتون های کشت شده در این منطقه، هم در خود شهرستان طارم به فروش می رسند و هم در شهر های دیگر امکان خرید زیتون طارم وجود دارد. از این رو، باید دقت های بسیاری در این زمینه داشته باشید تا زیتون طارم درجه یک و اصل را خریداری کنید.

زیتون رودبار

زیتون رودبار نیز از دیگر زیتون های پر طرفدار در ایران است که فروش زیادی هم دارد. احتمالا هنگام سفر به قسمت های شمالی کشور و گذر از منطقه رودبار، شاهد مراکز فروش بسیاری شده اید که انواع زیتون ها را به فروش می رسانند. اما تمامی زیتون های موجود در این مراکز، زیتون اصل رودبار نیستند. تنها موقیعیت جغرافیایی رودبار، این منطقه را به بزرگترین مرکز عرضه و فروش زیتون در ایران تبدیل کرده است و افراد می توانند در این مرکز، انواع زیتون ها را مشاهده و خریداری کنند.

با خواندن این مطالب متوجه شدید که بیشترین سطح کشت زیتون، متلعق به منطقه طارم بوده و رودبار نیز به عنوان بزرگترین مرکز عرضه زیتون در ایران شناخته می شود. بنابراین، باید بگوییم که به طور کلی، هر دو زیتون رودبار و طارم از کیفیت و خواص بسیار مفیدی برخوردار هستند و اگر از نوع اصل و درجه یک  باشند، می توانند در داشتن سبک زندگی سالم، نقش موثری را در زندگی شما ایفا کنند.

زیتون طارم یا رودبار؟

زیتون طارم بهتر است یا رودبار؟

خواص زیتون طارم و رودبار در صورتی که هر دو اصل و از نوع ممتاز باشند، با یکدیگر مشابه بوده و هر دوی آنها از خاصیت های مثبت بسیاری برخوردار هستند. بنابراین، نمی توان به طور قطعی نظر داد که زیتون طارم بهتر است یا رودبار؟ به همین منظور، در ادامه به برخی از مهم ترین خواص زیتون طارم و رودبار اشاره خواهیم کرد.

  • زیتون طارم و رودبار دارای مقادیر بسیاری از آنتی اکسیدان بوده و در جلوگیری از ابتلا به سرطان موثر خواهند بود.
  • وجود ویتامین هایی همچون A,B,E در زیتون طارم و رودبار، موجب می شود تا این دو میوه برای تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تقویت قوای بینایی افراد بسیار مفید واقع شوند.
  • این دو میوه ارزشمند در سلامت مغز و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر بسیار موثر می باشند. چرا که سرشار از مواد مغذی و ترکیباتی همچون اولئوکانتال، اومگا-۳ و اومگا-۶ هستند.
  • استفاده از زیتون و روغن زیتون طارم و رودبار، به منظور کاهش و کنترل مشکلات قلبی_عروقی بسیار توصیه می شود.
  • این دو میوه از خاصیت ضد التهابی نیز برخوردار هستند و می توانند در جلوگیری از ابتلا به التهابات مفاصلی همچون آرتروز گردن و زانو و بهبود آنها، کمک کننده باشند.
  • یکی از بهترین خواص زیتون طارم و رودبار، تاثیر عالی آنها در شفافیت پوست است. چرا که مانع از پیری زودرس پوست و ایجاد لک های پوستی می شوند.

خرید عمده زیتون طارم و رودبار از تولیدکننده

خرید عمده زیتون طارم و رودبار از تولیدکننده

اکنون که به پاسخ سوال خود در خصوص “زیتون طارم یا رودبار؟” رسیدید و از خصوصیات هر یک از آنها مطلع شدید، می توانید اقدام به خرید یکی از این دو زیتون پر طرفدار کنید. اگر در منطقه طارم یا رودبار زندگی می کنید یا به صورت مکرر به این مناطق رفت و آمد دارید، می توانید برای خرید عمده زیتون، از همان مناطق اقدام کنید. چرا که زیتون کشت شده در یک منطقه و خرید مستیقم آن از باغدار، به دلیل حذف واسطه ها، با قیمت بسیار پایین تری انجام خواهد شد.

همچنین خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت می شود. اما اگر شرایط خرید مستیقم را ندارید یا به طور کلی می خواهید خرید خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید، باید در انتخاب مرکز و سایت فروش زیتون، دقت بسیاری داشته باشید. سایت های معتبر بسیاری هستند که در زمینه فروش عمده زیتون فعالیت می کنند. یکی از این فروشگاه های معتبر، مرکز زیتو مارکت است. زیتو مارکت، دارای نمایندگی فروش عمده انواع زیتون به ویژه زیتون طارم و بهترین زیتون رودبار بوده و بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند زیتونی اعلا و ممتاز را به صورت اینترنتی خریداری کنند. شما می توانید جهت خرید عمده زیتون طارم و یا خرید عمده زیتون رودبار، وارد سایت زی تو مارکت شوید و پس از دریافت مشاوره های لازم از مشاوران این مرکز، اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کنید.

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.