مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انواع زیتون در ایران | پرفروش ترین ها ۱۴۰۳

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع زیتون در ایران کدام است؟زیتون طارم، مرغوب ترین زیتون ایرانزیتون رودبار، پرفروش ترین زیتون ایرانزیتون شور، از محبوب ترین هاانواع زیتون پرورده در ایرانقیمت زیتون فله به چه عواملی بستگی دارد؟خرید عمده زیتون از مجموعه زیتو مارکت
انواع زیتون در ایران

انواع زیتون در ایران را می شناسید؟ آیا می دانید که هر کدام از آنها چه ویژگی و خصوصیاتی دارند؟ در ایران، ارقام متنوعی از زیتون در مناطق مختلفی از جمله طارم زنجان و رودبار گیلان کشت می شوند که هر کدام از کیفیت و خصوصیات خاصی برخوردار هستند. آب و هوای هر منطقه می تواند بر روی طعم زیتون، شکل ظاهری، رنگ و غیره تاثیر گذار باشد. به طور کلی، ایران بخش عظیمی از گونه های مختلف زیتون را در خود جای داده و ما در این مقاله از زیتو مارکت، می خواهیم در این مورد صحبت کرده و شما را در خصوص خرید عمده زیتون مورد نظر خود، بیشتر راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.

 

انواع زیتون در ایران کدام است؟

از آنجا که مناطق مختلفی از کشور ما در حال کشت میوه زیتون هستند، ارقام بسیار متنوعی از زیتون وجود دارد که هر کدام نام مخصوصی داشته و در برخی موارد ظاهری و باطنی، از دیگر نمونه ها متمایز خواهند بود. البته، ظاهر و میزان روغن موجود در این زیتون ها نیز باهم متفاوت هستند. اصولا تمامی این زیتون ها در هر نوعی که باشند، خواصی مشابه داشته و مصرف آنها برای بدن، مفید و سودمند خواهد بود. به طور کلی، گونه هایی همچون زیتون زرد، زیتون ماری، زیتون گلوله، زیتون شنگه، خرما زیتون و زیتون فیشمی، بیشترین سطح زیر کشت را در ایران دارند. این میوه ها با این که اسامی متفاوتی دارند، اما عمدتا در مناطق طارم و رودبار کشت می شوند. به همین دلیل، اکثرا زیتون ها را با نام منطقه آن می شناسند. برخی از معروف ترین انواع زیتون در ایران که در بازار به فروش می رسند، به شرح زیر است.

 

زیتون طارم، مرغوب ترین زیتون ایران

می توان گفت یکی از محبوب ترین نوع زیتون در ایران، همین زیتون طارم است. این زیتون در باغ های طارم در شهر زنجان کشت می شود و بیشترین سطح کشت در ایران را دارد. از مشخصات این زیتون می توان به ظاهر شفاف و سبز آن اشاره کرد. همچنین، بافت این میوه گوشتی و رسیده است. شکل این میوه عمدتا به صورت بیضی بوده و اندازه ای استاندارد دارد.

زیتون طارم، مرغوب ترین زیتون ایران

 

زیتون رودبار، پرفروش ترین زیتون ایران

از دیگر انواع زیتون در ایران که بسیار پرفروش و خوش طعم می باشد، زیتون رودبار است. درخت این میوه در منطقه رودبار گیلان کاشته می شود. رنگ این زیتون سبز بوده و شکلی گرد دارد. این زیتون نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزها نیز طرفدار و خواهان بیشماری را به خود اختصاص داده است.

زیتون رودبار، پرفروش ترین زیتون ایران

 

زیتون شور، از محبوب ترین ها

همانطور که می دانید، طعم اصلی زیتون کمی تلخ و گس است. با این حساب، امکان دارد که با ذائقه برخی افراد سازگار نباشد. به همین دلیل، تولید کنندگان اقدام به از بین بردن تلخی این میوه کرده اند. به طور کلی، زیتون شور نیز یکی از انواع زیتون در ایران است که استفاده از آن بسیار رایج می باشد. هنگامی که میوه زیتون در آب نمک و سرکه قرار داده شود، تلخی زیتون از بین رفته و طعمی شور و خوش نمک به خود می گیرد و برای استفاده همراه غذا، بسیار مناسب خواهد بود.

زیتون شور، از محبوب ترین ها

 

انواع زیتون پرورده در ایران

زیتون در سرتاسر جهان از طرفداران بسیاری برخوردار است و در کشور های متنوعی کشت می شود. اما زیتون پرورده تنها و به طور اختصاصی در ایران به تولید می رسد. این زیتون با ترکیب انواع طعم دهنده و مغزیجات، طعمی بهشتی را تشکیل می دهد و افراد از میل کردن آن غرق لذت می شوند. به همین علت، زیتون پرورده از بیشترین تقاضا در بازار برخوردار است. برای تهیه زیتون پرورده از انواع زیتون همچون زیتون رودبار، زیتون طارم و غیره استفاده می شود. البته کیفیت زیتون نیز برای بهتر شدن طعم آن تاثیر زیادی دارد.

انواع زیتون پرورده در ایران

 

قیمت زیتون فله به چه عواملی بستگی دارد؟

از آنجا که زیتون در ایران از نمونه های متنوعی برخوردار است، هر کدام از آنها دارای کیفیت، طعم، رنگ و سایز های متفاوتی بوده و نمی توان انتظار داشت که این زیتون ها با قیمتی یکسان به فروش برسند. قیمت زیتون فله نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. در واقع شما می توانید از بین تمامی زیتون های موجود در بازار، نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که نوع زیتون و کیفیت آن می تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد. همچنین، اگر شما زیتون فله را از منطقه اصلی خریداری کنید، قیمت کمتری پرداخت خواهید کرد. به طور مثال؛ خرید زیتون طارم از خود منطقه طارم، با قیمتی بسیار ارزانتر انجام خواهد شد و از لحاظ کیفیت نیز مطمئن خواهد بود. همچنین، نحوه بسته بندی و حتی رنگ زیتون نیز در قیمت آن نقش موثری دارد.

 

خرید عمده زیتون از مجموعه زیتو مارکت

انواع زیتون در ایران آنقدر متنوع است که شما می توانید با توجه به علاقه، نیاز و بودجه ای که دارید، هر کدام از آنها را خریداری کنید. البته، اگر قصد خرید عمده زیتون را دارید، باید به دنبال فروشگاه و عرضه کننده ای باشید که امکان فروش عمده زیتون را داشته باشد و محصولات خود را با کیفیتی اعلا به دست متقاضیان برساند. مجموعه زیتو مارکت، سابقه ای طولانی در زمینه فروش و صادرات انواع زیتون و فرآورده های آن داشته و تمامی زیتون های خود را به طور مستقیم از باغداران خریداری کرده و با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود عرضه می کند. همچنین این مرکز، امکان خرید عمده را نیز برای مشتریان خود در سرتاسر کشور فراهم نموده و شما می توانید با خیالی راحت، محصول مورد نظر خود را در هر تعدادی که می خواهید سفارش دهید و خریدی مطمئن و به صرفه را تجربه کنید. تیم فروش ما با تجربه بالای خود، آماده خدمت رسانی و ارائه مشاوره های لازم به شما عزیزان هستند.

 

جمع بندی

برخی از انواع زیتون در ایران، در بازارهای جهانی بسیار پرطرفدار هستند و سالانه در حجم های بالایی به کشورهایی خارجی صادر می شوند. تعداد صادرکننده های کشورمان در عرصه صادرات زیتون کم که نیستند هیچ، بلکه روزانه بر آمار آن نیز افزوده می شود. یکی از چالش های بسیار مهم تجاران، انتخاب نمایندگی معتبر جهت خرید بهترین زیتون صادراتی ایران می باشد، نمایندگی زیتو مارکت یکی از مراکز پخش اصلی زیتون در کل ایران است. پس اگر شما هم جزوء تاجران این محصول هستید، کافیست به این مجموعه معتبر اعتماد کنید.

سوالات پرتکرار

پرفروش ترین و پرطرفدارترین انواع زیتون در ایران کدام است؟

زیتون طارم یکی از پرفروش ترین ها در ایران شناخته شده است.

قیمت زیتون در کشورمان چقدر است؟

جهت اطلاع از قیمت انواع زیتون با مجموعه زیتو مارکت تماس بگیرید.

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.