مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر در چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

روغن زیتون بکر چیست؟ آشنایی با خواص روغن زیتون بکر روغن زیتون فرابکر چیست؟بررسی کامل تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکرچه عواملی بر قیمت روغن زیتون فرابکر تاثیر دارند؟راهنمای خرید روغن زیتون بکر و فرابکر با بهترین کیفیت از مرکزی معتبر
تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر

آیا شما هم هنگام خرید روغن زیتون بکر و فرابکر، دچار تردید می شوید و نمی دانید که تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر در چیست و کدام یک از آنها بهتر بوده و ارزش خرید بالاتری دارد؟ یا اینکه خواص روغن زیتون بکر بیشتر است یا فرابکر؟ اما نگران نباشید. زیتو مارکت با نگارش این مقاله، قصد دارد به صورت دقیق و مو به مو، تمام تفاوت های میان این دو روغن زیتون را مورد بررسی قرار دهد. پس با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

روغن زیتون بکر چیست؟

روغن زیتون بکر چیست؟

روغن گیری از زیتون ها در چند مرحله انجام می شود. در واقع، هر چقدر که روغن زیتون در مراحل بعدی استخراج شود، مقدار خالصی کمتری خواهد داشت. چرا که در فرایند استخراج آن از حرارت و مقداری حلال های شیمیایی استفاده می شود. روغن زیتون بکر نیز حاصل روغن گیری در مرحله دوم یا سوم بوده و دارای اسیدیته بالاتر و اسید اولئیک پایین تری می باشد. البته، در فرایند تولید این روغن زیتون نیز مواد افزودنی و شیمیایی استفاده نمی شود اما برخی کارخانجات و تولیدکنندگان، مقدار بسیار کمی حلال شیمیایی را به این روغن زیتون، اضافه می نمایند.

آشنایی با خواص روغن زیتون بکر

مهمترین خواص روغن زیتون بکر به ترتیب زیر است.

  • سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهاب بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های خود ایمنی و سرطان ها می شود.
  • دارای اسید های غیر چرب مفیدی است که از انسداد رگ و شریانها جلوگیری کرده و مانع از بروز مشکلات قلبی عروقی می شود.
  • مصرف روغن زیتون بکر از سکته های مغزی نیز جلوگیری می کند.
  • روغن زیتون بکر برای پوست و مو نیز خواص بی نظیری دارد و موجب تقویت شدن و درخشانتر شدن آنها می شود.
  • جلوگیری از پوکی استخوان، دیابت و آلزایمر نیز از دیگر خواص این روغن زیتون است.

روغن زیتون فرابکر چیست؟

روغن زیتون فرابکر چیست؟

بر خلاف روغن زیتون بکر که در مرحله دوم یا سوم روغن گیری به دست می آید، روغن زیتون فرابکر دقیقا در اولین مرحله روغن گیری، استخراج می شود و به همین دلیل، میزان خلوص بسیار بالاتری داشته و اسیدیته آن نیز کمتر خواهد بود. همچنین، هیچگونه حرارت، مواد افزودنی و شیمیایی در فرایند استخراج این روغن، به کار برده نمی شود. روغن زیتون فرابکر کاملا ارگانیک و طبیعی بوده و خواص غذایی و درمانی بسیار بالایی دارد و توصیه اکثر پزشکان نیز می باشد. همچنین از روغن زیتون فرابکر برای پخت و پز نیز، استفاده های بسیار زیادی شده و به عنوان روغن طبیعی سالم و بدون ضرر برای طبخ غذاها، شناخته می شود.

بررسی کامل تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر

مصرف روغن زیتون به دلیل خواص بالایی که دارد، بسیار توصیه می شود و استفاده از آن، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز خیلی از بیماری ها جلوگیری کند. اما نوع روغن زیتون و کیفیت آن نیز، نقش مهمی در میزان خاصیت این روغن داشته و شما باید بهترین نوع آن را خریداری نمایید. به طور کلی، ۲ مورد از بهترین و با کیفیت ترین انواع روغن زیتون، روغن زیتون بکر و فرابکر می باشد که ارگانیک و طبیعی بوده و خلوص بیشتری دارند. اما با این حال، این دو روغن زیتون نیز، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی کامل تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر، خواهیم پرداخت.

  • این دو روغن زیتون از لحاظ روش استخراج، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. روغن زیتون فرابکر در اولین مرحله روغن گیری، بدون هیچگونه حرارت و مواد افزودنی به وجود می آید. اما روغن زیتون بکر، در مراحل دوم و سوم روغن گیری با حرارت بیشتر و گاها با مواد افزودنی و حلال شیمایی، استخراج می شود.
  • بوی روغن زیتون فرابکر به دلیل خلوص بالاتری که دارد، بیشتر بوده و عطر تند و تیزی دارد. روغن زیتون بکر بو دارد، اما بوی این روغن زیتون ملایم تر از روغن زیتون فرابکر می باشد. بنابراین، دومین تفاوت این دو روغن زیتون در عطر و بوی آنها است.
  • روغن زیتون فرابکر، دارای اسیدیته بسیار کمی است. در صورتی که روغن زیتون بکر از میزان اسیدیته بالاتری برخوردار می باشد.
  • روغن زیتون فرابکر دارای رنگ تیره تر و سبز تری نسبت به روغن زیتون بکر می باشد و شفافیت روغن زیتون فرابکر نیز به دلیل خالص بودن آن، بالاتر است.

لازم به ذکر است که هر دو روغن زیتون فرابکر و بکر، تصفیه نشده و کاملا طبیعی می باشند. از این رو، تفاوت روغن زیتون بکر و تصفیه شده در میزان خلوص آنها، کیفیت، طعم، بو و حتی خواص آنها می باشد.

چه عواملی بر قیمت روغن زیتون فرابکر تاثیر دارند؟

قیمت روغن زیتون فرابکر

از آنجا که روغن زیتون فرابکر از کیفیت و میزان خلوص بالاتری در مقایسه با روغن زیتون بکر، برخوردار است، بنابراین، قیمت روغن زیتون فرابکر نیز گرانتر محاسبه خواهد شد. اما با این حال، عواملی همچون کیفیت زیتون، میزان رسیدگی و تازگی زیتون، نوع زیتون و محل کشت آن، نحوه استخراج روغن زیتون، نحوه بسته بندی روغن ها، جنس بطری روغن زیتون، میزان سفارش و غیره در تعیین قیمت روغن زیتون فرابکر و بکر، تاثیر مستقیمی دارند.

راهنمای خرید روغن زیتون بکر و فرابکر با بهترین کیفیت از مرکزی معتبر

اطلاع از تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر و مشخصات هر کدام از آنها، شما را از سردرگمی و تردید، خارج کرده و به شما کمک خواهد کرد تا با قطعیت بیشتری، اقدام به خرید یکی از این دو روغن زیتون نمایید. همانطور که گفته شد، این دو روغن زیتون از بهترین و با کیفیت ترین روغن زیتون های موجود در بازار می باشند. از این رو، اگر قصد خرید روغن زیتون بکر و فرابکر با بهترین کیفیت از مرکزی معتبر را دارید، زیتو مارکت برای شما بهترین گزینه می باشد. این مرکز، توزیع کننده برتر انواع روغن زیتون اصل و ارگانیک به صورت مستقیم و بدون واسطه بوده و تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت به فروش مشتریان می رساند. شما می توانید برای استعلام قیمت روغن زیتون و دریافت مشاوره ها بیشتر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

مجموعه زی تو شما را به خرید بهترین انواع زیتون و فرآوره های آن،سیرترشی، رب انار و رب آلوچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.